به دخت

 




درد دندان

یکی از مشکلاتی که معمولاً به دلیل اهمال و غفلت در بهداشت دهان و دندان ایجاد می‌شود، دندان ‌درد و فساد دندان است. وجود درد در یک یا چند دندان، معمولاً علامت وجود مشکل، در دندان‌ها یا لثه‌ها است؛ البته باید به این نکته توجه داشته باشید که درد دندان، گاهی بسیار خفیف و کم می‌باشد و گاهی بسیار شدید بوده، برای نوجوان قابل تحمل نمی‌باشد.

علل دندان‌درد

ممکن است درد شدیدی که به دنبال غذا خوردن یا آشامیدن نوشیدنی‌های داغ، سرد یا شیرین شروع می‌شود، علامت اوّلیۀ فساد دندان باشد. دندان‌های شکسته، لثه‌های پس‌رفته یا بیماری پیشرفتۀ لثه نیز ممکن است منجر به دندان‌درد شود. گاهی ممکن است احساس درد در ناحیۀ انتهایی دهان به سبب رویش دندان عقل باشد. اگر دندان عقل به طور نسبی بیرون آمده باشد و  یا در جهت اشتباه رشد کند، امکان احساس درد به ویژه در لثه‌ها وجود دارد؛ همچنین در برخی موارد، دندان‌درد در نتیجۀ اختلال در جای دیگری از بدن، همچون سینوزیت، عفونت گوش و یا مشکل مفصل گیجگاهی فکی ایجاد می‌شود.

 اقدامات مؤثر

اگر فرزند شما دندان‌درد گرفت و این درد همراه با تب و یا تورم صورت است، باید فوراً به دندان‌پزشک مراجعه کنید. اگرچه اقدامات موقتی قبل از مراجعه به دندان‌پزشک می‌تواند در تخفیف درد به او کمک کند؛ مانند مصرف مسکن‌ها و همچنین شست‌وشوی دهان با آب‌ نمک ولرم. 

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :