به دخت

 




استمرار و تداوم کانون گرم خانواده

نه تنها ازدواج وتشکیل خانواده دراسلام، امری ارزشمند ومورد سفارش پیشوایان دینی ماست، که حفظ وتداوم آن نیز ارزشمند و مورد تأکید اسلام است. اسلام در مقررات خود برای حفظ وتداوم بنا  ي خانواده، می کوشد ارتباط گرم وصمیمی همسران که با ازدواج ایجاد شده، با طلاق به سردی نگراید و کانون خانواده که با همت همسران بنا گردیده، با جدائی آنان متلاشی نشود. از این رو، اسلام،  طلاق و جدایی همسران را بدترین ومبغوض ترین حلال دانسته است که عرش الهی را به لرزه درمی آورد وآن را در موارد ناسازگاری زوجین به عنوان آخرین چاره مطرح می کند

بنابراین، از دیدگاه اسلام، بقا و استمرار بنیان خانواده، مسئله ای مهم وارزشمند است که می توان به عنوان اصلی مستقل از آن یاد کرد.

اعتقاد به این اصل نیز در مسئله حضور زن در اجتماع و چگونگی ارتباط وی با مردان واشتغال او در فعالیت های اجتماعی و انتخاب شغل مؤثر خواهد بود. براساس این اصل، اشتغال زن در بیرون از خانه، نباید با مسئولیت های خانگی او در تضاد باشد و سبب متلاشی شدن خانواده و قطع پیوند همسران شود ودر صورت بروز چنین مسئله ای، حق تقدم با حفظ خانواده و کنار گذاشتن اشتغال در بیرون از خانواده است.

منبع:

حضور زن در عرصه های اجتماعی – اقتصادی از نگاه آیات و روایات، احمد طاهری نیا، انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (قدس سره)

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :