به دخت

 




بانوان ورزشكار، سفيران حجاب

به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، ورزش انسان را شاداب و با نشاط نگه مي‌‌دارد بنابراين بايد خانواده‌ها به ورزش اهميت فراواني دهند.
اهميت دادن به امر ورزش در جامعه ضروري بوده و جامعه‌اي كه ورزش در آن حاكم باشد با نشاط و با طراوت است. امروزه جنگ نرم دشمن بر كسي پوشيده نيست و مردم ايران با رهنمودهاي خردمندانه مقام معظم رهبري، اين بار نيز مانند پروژه‌هاي تهاجم و شبيخون فرهنگي دشمن، توطئه‌هاي آنها در قالب جنگ نرم را خنثي مي‌‌كنند.

بانوان ورزشكار ايراني در مسابقات برون مرزي با حفظ شئونات جايگاه زن مسلمان را به جهانيان نشان دادند، به طوري كه به الگويي براي ديگر بانوان كشورهاي اسلامي تبديل شدند.
بانوان ورزشكار ايراني با حفظ جايگاه زن در عرصه ورزش با پاي‌بندي به اخلاق و عفاف به مبارزه با جنگ نرم دشمن پرداختند و امر به معروف را در ميدان ورزشي انجام دادند.
ترويج بد‌‌حجابي و بي‌‌بند و باري از شگردهاي اصلي دشمن براي مبارزه با نظام اسلامي است كه بانوان ورزشكار محجبه كشورمان در اين عرصه براي مقابله با اين توطئه به درستي مقابله كرده‌اند.

*عفاف و حجاب شاخص ارزيابي هيئت‌هاي ورزشي است
معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي اداره كل تربيت بدني گيلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: سازمان تربيت بدني در بحث رعايت عفاف و حجاب مكان سوم دستگاه‌هاي اجرايي كشور را از آن خود كرد.
مرتضي يحيي‌پورمسروري با اشاره به اينكه تاكنون شش نشست عفاف و حجاب در اداره كل تربيت بدني برگزار شده است، افزود: با وجود اينكه مخاطبان ما در بخش‌هاي گسترده‌اي مانند هيئت‌هاي ورزشي، اداري و باشگاه‌ها بودند ولي رعايت عفاف و شئونات اسلامي موجب شده تا سازمان اين جايگاه ارزشمند را كسب كند.
وي با اشاره به اينكه فرهنگ عفاف و حجاب در هيئت‌ها و باشگاه‌ها جزو شاخص‌هاي ارزيابي عملكرد است، ادامه داد: قراراست در پايان هر سال از هيئت‌ها، باشگاه‌ها و ورزشكاران برتر در اين حوزه فرهنگي شناسايي و قدرداني شود.
يحيي‌پورمسروري اظهار داشت: اداره‌هاي شهرستان‌ها نيز موظف هستند با تشكيل ستاد عفاف و حجاب و اقامه نماز اين فرهنگ اسلامي و ديني را ترويج دهند.

*بانوان ورزشكار سفيران عفاف و حجاب هستند
نماينده ولي‌فقيه در گيلان نيز با اشاره به اينكه بانوان ورزشكار رسولان عفاف، حجاب و تقواي نظام اسلامي در دنيا هستند، اظهار داشت: حضور ورزشكاران زن در ميادين بين‌المللي بايد به عنوان الگويي براي نظام اسلامي مطرح شود.
آيت‌الله زين‌العابدين قرباني افزود: برخي معتقد هستند كه دين با علم، دانش، شادي ونشاط به واسطه ورزش مخالف است ولي جمهوري اسلامي اين تفكر را شكست و ثابت كرد كه اسلام با نشاط زندگي مردم مخالف نيست و بر گسترش ورزش تاكيد مي‌كند.
وي با اشاره به روايات ورزشي در آيات و احاديث گفت: پيامبران برتوسعه رشته‌هاي ورزشي تاكيد فراوان داشته‌اند و حضور زنان را دراين امور بسياربا اهميت مي‌دانستند.
نماينده ولي فقيه در گيلان تصريح كرد: بايد تلاش شود تا با ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب شرايط را براي حضور پررنگ بانوان ورزشكار فراهم كرده و از توانمندي‌هاي آنها در اين راستا استفاده شود.
وي اضافه كرد: پيشوايان دين ما در رشته‌هاي سواركاري، شنا، دووميداني و تيراندازي الگوي همه هستند و نشان دادند كه اسلام دين با نشاط است.
قرباني با اشاره به اينكه قهرماني تنها به اين نيست كه انسان در رشته‌اي ورزشي پيشتاز باشد، اظهار داشت: مهم اين است كه در بعد اخلاقي، تقوا و دين نيز در ورزش كار شود.
وي بيان داشت: امور بانوان بايد به گونه‌اي محيط ورزش را پاك نگه دارد تا خانواده‌ها به محيط‌هاي ورزشي اعتماد داشته باشند و دختران و بانوان خود را به محيط ورزشي بفرستند.
نماينده ولي‌فقيه در گيلان با بيان اينكه جامعه ورزش قصد دارد در جسم فرزندان تاثيرگذار باشد، خاطرنشان كرد: اين جامعه مي‌خواهد سلامت بدن فرزندان را تامين كند و آنها را در زندگي سرزنده و با نشاط پرورش دهد.


وي حضور بانوان محجبه در ميادين بين‌المللي را براي دنيا يك الگو دانست و افزود: جمهوري اسلامي ايران در حالي كه به مسائل اسلامي و ديني توجه دارد در مسائل ورزشي نيز نقش مهمي ايفا مي‌كند كه تبليغ بزرگي براي ورزش ايران است.
وي عنوان داشت: بانوان متعهد ورزشكار بايد در درجه نخست حالت دينداري، عفت و تقواي خود را حفظ و آن را به دنيا نشان دهد.

*آيين‌نامه تشويقي عفاف و حجاب تدوين ‌مي‌شود
دبير كميته عفاف و حجاب ورزش گيلان نيز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از تدوين آيين‌نامه تشويقي عفاف و حجاب خبر داد و اظهار داشت: ترويج فرهنگ عفاف و حجاب و تدوين آيين‌نامه اجرايي رعايت شئونات اسلامي در اماكن ورزشي بسيار مورد تاكيد است.
سهيلا ياورمسرور افزود: توجه به مسائل فرهنگي و رعايت شئونات اسلامي در فصل تابستان همزمان با افزايش تعداد مراجعان به اماكن ورزشي از اولويت‌هاي كاري كميته عفاف و حجاب تربيت‌بدني است.
وي توجه به مسائل فني رشته‌هاي مختلف ورزشي و مراعات نحوه حضور بانوان و آقايان در اماكن ورزشي استان را مورد تاكيد قرار داد.
دبير كميته عفاف و حجاب ورزش گيلان استفاده از دوربين عكاسي و موبايل در اماكن ورزشي خصوصي و دولتي را نادرست خواند و بيان كرد: پيشنهاد تفكيك حضور نايب روساي هيئت‌هاي ورزشي براي ثبت‌نام هنرجويان نيز بايد مورد بررسي و تصويب قرار گيرد.
ياورمسرور گفت: آيين نامه تشويقي توسط ستاد عفاف و حجاب تدوين مي‌شود كه براساس آن و از طرف ستاد صيانت استانداري بحث شرح وظايف عفاف و حجاب را به هيئت‌ها اعلام مي‌كنند.
معاون توسعه ورزش بانوان اداره كل تربيت بدني گيلان افزود: ستاد عفاف و حجاب اداره كل تربيت بدني در پايان امسال از بين ورزشكاران، مربيان، داوران و كاركنان اداري و نايب روساي هيئت‌هاي ورزشي مورد تشويق قرار مي‌گيرند.

*الگوسازي مثبت از ورزشكاران مروج فرهنگ و عفاف
كاپيتان اسبق تيم‌ ملي فوتبال بانوان ايران نيز در گفت‌وگو با فارس در رشت بيان داشت: تجليل و تشويق ورزشكاران مروج فرهنگ عفاف و تبليغ و الگوسازي مثبت از افراد و تيم‌هاي اعزامي ورزشي كه مروج ارزش‌هاي اخلاقي و فرهنگ عفاف در خارج از كشور هستند بايد توسط متوليان ورزشي انجام شود.
معصومه جهانچي با اشاره به اينكه حجاب مانع ورزش كردن بانوان نيست و هيچ مشكلي را براي آنها به وجود نمي‌آورد، افزود: حجاب بانوان قهرمان ايراني در ميدان مختلف به الگويي براي ديگر بانوان محجبه تبديل شده و بانوان ما نشان دادند كه حجاب هيچ‌گونه مانعي براي زنان مسلمان نيست.


وي با اشاره به راهكارهاي اجرايي عفاف و حجاب اظهار داشت: گسترش و بهينه‌سازي فرهنگ عفاف در مراكز و سالن‌هاي ورزشي تربيت‌بدني و افزايش ضريب اطمينان خانواده‌ها نسبت به رعايت حريم عفاف و حجاب در ورزشگاه‌ها و سالن‌هاي ويژه بانوان مسئله مهمي است كه بيشتر بايد لحاظ شود.
جهانچي افزود: تذكر جدي توسط مدير مربوطه به افرادي كه در ورودي به اماكن ورزشي، عفاف و حجاب را رعايت نمي‌‌كنند داده شود.


كاپيتان و مربي تيم فوتسال ليگ برتري بانوان داماش گيلان، توجه به شيوه‌هاي تبليغاتي مناسب و استفاده از تعاليم ديني مرتبط با فرهنگ عفاف و سلامت جسم و روح را يكي ديگر از وظايف تربيت‌بدني در زمينه عفاف و حجاب برشمرد.


==============
گزارش از مريم روشندل




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :