به دخت

 




کادر دامن

برای کشیدن کادر دامن ابتدا به دو اندازه نیاز داریم یکی طول(که همان قد دامن است) و دیگری عرض (که نصف دور باسن است).وقتی الگو را روی زمین قرار می دهیم طرف راست الگو جلوی دامن است و طرف چپ دامن پشت دامن است.برای بدست آوردن قسمت پشت دامن یک چهارم دور باسن را منهای 2سانت کرده و از طرف چپ این اندازه را که بدست آمده روی خط دامن، خط باسن بزرگ و لبه دامن علامت می زنیم.برای قسمت راست الگو یک چهارم دور باسن را به اضافه 2 سانت می کنیم.

*افرادی که دور باسن آنها زیر 100 سانت می باشد تقسیمات دامن به جای یک چهارم منها و به اضافه 2سانت از منها و به اضافه 1 سانت استفاده می کنیم.

روی خط کمر از قسمت پشت دامن 2 سانت داخل شده و دو سانت هم در خط پهلو ها علامت می زنیم. نقطه های بدست آمده در روی خط کمر را در قسمت پشت و پهلوها به خط باسن بزرگ وصل می کنیم. فاصله باقی مانده در خط کمر را در قسمت پشت به سه قسمت تقسیم می کنیم یک سوم بدست آمده را از انتهای قسمت پشت علامت زده(نقطه A) 3 سانت به طرف راست(پهلوی دامن) حرکت کرده و علامت می زنیم (نقطه B) وسط این دو نقطه را بدست آورده و آن اندازه را روی خط باسن کوچک و بزرگ علامت می زنیم و به هم وصل می کنیم یک خط مستقیم ایجاد می شود روی این خط فاصله دربین خط باسن کوچک و باسن بزرگ نقطه ای را باید علامت بزنیم که اندازه آن از خط کمر باید بین 10 -15 سانت باشد  سپس از آن دونقطه که قبلا به دست آورده بودیم(یعنی همان نقاطی که وسطش را پیدا کردیم یعنی نقاط Aو B)  به صورت مورب به این نقطه وصل می کنیم. که این مثلث پنس قسمت پشت دامن را تشکیل می دهد که ارتفاع این پنس نباید از باسن کوچک بالاتر رود یا باید روی آن قرار گیرد و یا زیر خط باسن کوچک.

برای پنس قسمت جلوی دامن که در سمت راست قرار دارد از جلوی دامن تا آن 2 سانتی که از خط پهلو داخل شده ایم را اندازه می گیریم و به 3 قسمت تقسیم می کنیم یک سوم ابتدای آنرا علامت زده و 3سانت به طرف چپ می رویم و وسط آنرا تعیین کرده و این نقطه را روی خط باسن کوچک و بزرگ هم علامت می زنیم تا یک خط مستقیم به دست آید.

ارتفاع پنس قسمت جلو بین 9-12 سانت است .

برای افرادی که باسن یا شکم برجسته داشته باشند پنس ها را تا آخرین حد کوتاه می کنیم ولی برای افراد معمولی همان اندازه هایی که در بالا ذکر شد استفاده می شود.


برای مشاهده ی تصویرکادر دامن اینجا کلیک کنید




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :