به دخت

 




دامن کلوش

ابتدا دو خط عمود بر هم رسم می کنیم که راس آنرا B نام گذاری می کنیم خطی که به صورت افقی قرار می گیرد وسط جلو ی دامن است و خطی که به صورت عمود بر آن قرار می گیرد و روی ترکی پارچه قرار می گیرد وسط پشت دامن است. نیمساز این زاویه خط پهلو است.

  از نقطه B به اندازه یک سوم دور کمر که شعاع کمر است پایین می آییم  (روی هر دو خط  ) که این نقاط را روی خط وسط جلو A و روی خط وسط پشت C  می نامیم .

 

برای بدست آوردن قد اصلی دامن،قد دامن را به علاوه یک سوم دور کمر می کنیم و بعد از نقطه B  دور تا دور دامن اندازه می زنیم . این شیوه برای دامنهایی است که کمر می خواهد اگر بخواهیم به این دامن کش بدهیم 10 سانت از خط AC پایین می آییم و کمر را رسم می کنیم.

پایین یا دمپای دامن کلوش را پس دوزی نمی کنیم بلکه لب پیچ می زنیم و یا سر دوزی می کنیم وخیلی باریک به تو می خوابانیم.


 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

دامن یک چهارم کلوش:

تـرکی پـارچه را تـا کرده (عرض را روی طول) تا می کنیم از گوشه پارچه یک دوم دور کمر را اندازه می زنیم که شعاع کمر را بدست می آوریم روی دو خطی که زاویه ای تشکیل داده اند وقتی این دو نقطه را علامت زدیم به صورت هلال آنها را به هم وصل می کنیم و بعد قد دامن را اندازه می زنیم بطوریکه قد دامن را به علاوه یک دوم دور کمر کرده و از گوشه پارچه دور تا دور به صورت هلال علامت می زنیم.

 





ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :