به دخت

 




نکاتی در مورد اتو کردن

1-    برای استفاده بهینه از حرارت اتو می توان روی میز اتو کاغذ آلومینیوم کشید.

2-    اتوی خشک کمتر از اتوی بخار برق می اندازد.

3-    بهتر است برای خیاطی از اتوی خشک استفاده شود.

4-    برای اینکه روی لباس برق نیفتد یک پارچه خیس روی لباس می اندازیم و از روی آن لباس را اتو می کنیم یا اینکه خود لباس را خیس کرده و پارچه روی آن انداخته و سپس اتو می کنیم.

5- در صورت برقد افتادن لباس آب را با سرکه مخلوط می کنیم و سپس پارچه یا حوله ای را با این مخلوط خیس کرده و روی قسمت برق افتادگی لباس قرار می دهیم و اتو می کنیم چند بار این کار را تکرار می کنیم.

راه دوم برای از بین بردن برق افتادگی این است که مقداری نمک روی قسمت برق افتاده می ریزیم بعد پارچه می اندازیم و اتو می کنیم.

6-   پارچه مخمل و یا پارچه هایی که خواب دارند را اتو نمی کنیم زیرا سایه می اندازد به همین دلیل باید از میزهای اتوی مخصوص استفاده شود و اگر این میز در دسترس نبود از برس مویی لباس استفاده می کنیم و یا پارچه را روی پارچه خواب قرار داده و آرام اتو می کنیم.

7-  پارچه های کشی را قبل از اینکه برش کنیم اتو می کنیم.

8-   پارچه های نخی را قبل از برش شسته و اتو می کنیم.

9-   تمام لباس ها را به طول آنها اتو می کنیم.

10- همیشه بعد از اتوی گرم از اتوی سرد استفاده می شود زیرا وقتی چروک لباس  را اتوی گرم می کنیم بعد از اینکه اتو را بر می داریم امکان دارد چروک دوباره ظاهر شود.

11-  بهتر است بعد از دوخت هر درزی آنرا اتو کرد یکبار به همان حالتی که درز گرفتیم و یکبار درز را باز کرده و از رو با گذاشتن پارچه اتو کرد.

12- باید دقت کرد اتو را روی لباس های روشن بصورت مستقیم قرار نمی دهند زیرا زرد می شود و همچنین روی لباس های مشکی نیز قرار نمی دهند زیرا برق می افتد.

13-   از اتوی خشک برای پارچه های ساتن استفاده می کنیم و در ضمن روی پارچه های ساتن باید دستمال انداخت و بعد اتو کرد تا اینکه رد اتو روی پارچه نماند.

14-  وقتی پارچه ساتن را از روی لباس اتو می کنیم رد درز روی لباس می افتد بهتر است در این مواقع از یک کاغذ بین اضافی درز و لباس استفاده کرد که رد آن روی لباس نیفتد.

15- هنگامی که می خواهیم پارچه های استرج را اتو کنیم آنها را روی میز اتو انداخته و پارچه ای روی آن انداخته و اتو را بلند می کنیم و می گذاریم اتو را هیچ وقت روی اینکونه پارچه ها نمی کشیم.



نظرات ارسال شده
خاطره
پنجشنبه 26 مرداد 1391


جالب بود


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :