به دخت

 




Sony VAIO EA36FXلپ تاپ سونی وایو ایی ای 36 اف ایکس

بدنه‌ی این لپ‌تاپ با ترکیبی از پلاستیک مشکی مات و پلاستیک براق ساخته شده که در رنگ‌های مشکی، صورتی، سفید، آبی و بنفش موجود می‌باشد. با اینکه بدنه پلاستیکی است ولی در کل کاملا مستحکم ساخته شده و هیچ گونه خم شدگی یا صدای ناهنجار در هنگام اعمال فشار از آن شنیده نمی‌شود.

با اینکه یک لپ‌تاپ ارزان قیمت به حساب می‌آید ولی کیفیت کاملا خوبی دارد. لولاهای درب نیز به خوبی و به محکمی‌درب را در سر جای خود نگه می‌دارند و با این حال آن قدر سفت نیستند که برای باز و بسته کردن درب مجبور به اعمال فشار زیاد شوید.
مشخصات کلی:
لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.3 کیلوگرم
پردازنده: Intel 370M Core i3 2.4 GHz - Cache 3 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 4 GB DDR3
هارد دیسک: 500 GB 5400RPM
کارت گرافیک: Intel HD Graphics - MB UpTo 1500 MB
صفحه نمایش: 14.1" - Bright LED
امکانات: BlueRay - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Microsoft Windows 7
نام ها ديگر : Sony EA36 FX

نقد و بررسی Sony VAIO EA36FX
سونی وایو سری E ارزان قیمت‌ترین سری نوت‌بوک‌های سونی تا به این تاریخ می‌باشد. لپ‌تاپ‌های 14 اینچی سری EA و 15 اینچی سری EB طراحی بسیار زیبا و استایلیش را به همراه ویژگی‌های بسیار عالی و تحت نام Vaio به همراه دارند. همانطور که گفتیم قیمت مناسب نیز از ویژگی‌های اصلی این نوت‌بوک‌ها می‌باشد. اکنون به نقد و بررسی کلی نوت‌بوک‌های سری EA آن می‌پردازیم که البته در کانفیگ‌های مختلفی نیز موجود می‌باشد.
پلاستیک‌های درب نمایشگر، قسمت استراحت مچ و تاچ پد از لایه‌های چند گانه ی آکلیریک شفاف ساخته شده است و نتیجه ی آن الگوی بسیار جالبی است. کاربرانی که به ارتقاء امکانات سخت افزاری نوت‌بوک خود اهمیت می‌دهند حتما با دیدن قسمت زیرین آن خوشحال خواهند شد. دو پنل بزرگ در قسمت زیرین وجود دارد که با باز کردن آن‌ها می‌توانید مستقیما به حافظه ی RAM و Hard Drive دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را به دلخواه خود تعویض کنید و ارتقاء دهید. با این حال خبر خوب اینکه در این سری از لپ‌تاپ‌ها به راحتی می‌توان Hard Drive را با حافظه‌های جدید SSD (Solid Disk Drive) تعویض کرد.
انتخاب پورت‌ها بر روی این لپ‌تاپ بسیار خوب است. این سیستم مجهز به سه پورت UAB 2.0، یک پورت اضافه ی eSATA/USB، جک‌های هدفون و میکروفون، خروجی VGA، خروجی HDMI، Ethernet port و شیارهای کارت حافظه ی SDHC و Memory Stick می‌باشد. بسیار خوب بود اگر بر روی این لپ‌تاپ پورت USB 3.0 هم می‌دیدیم ولی از آن جایی که شیار Express Card نیز دارد می‌توانید USB 3.0 را به آن اضافه کنید. در قسمت جلوی دستگاه شیار کارت حافظه و جک‌های هدفون و میکروفون را مشاهده می‌کنیم، در قسمت عقب هیچ پورتی وجود ندارد، در قسمت سمت چپ ورودی پاور، Ethernet، VGA، HDMI، eSATA/USB 2.0 و شیار Express Card، در قسمت سمت راست سه پورت USB 2.0، درایو نوری و قفل Kensington مشاهده می‌شود.



شیار Express Card ارزش بالا در برابر قیمت
عملکرد بسیار خوب



شارژدهی باتری نه چندان خوب
فقدان پورت USB 3.0
پیشنهاد برای : این مدل لپ تاپ برای استفاده افرادی که به زیبایی لپ تاپ خود اهمیت زیادی می دهند و نیز خانم ها، افراد پر مشغله و آنهایی که نیازمند داشتن لپ تاپی نسبتاً جمع و جور و سبک و در عین حال با صفحه نمایش نه چندان کوچک هستند پیشنهاد می شود.
لينک منبع




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :