به دخت

 




Acer Aspire 5742-Bلپ تاپ ایسر اسپایر 5742

پرطرفدارترین سایز نوت‌بوک چیست؟ خوب در حقیقت نوت‌بوک‌های 15 اینچی پرطرفدارترین نوت‌بوک‌های موجود در بازار هستند. علاوه بر سایز مناسب، یکی از قوی‌ترین دلایل این موضوع می‌تواند قیمت مناسب آن‌ها نیز باشد. معمولا در نوت‌بوک‌های 15 اینچی توازن خوبی بین تجهیزات سخت‌افزاری و قیمت تمام شده برقرار است.

کمپانی Acer نیز به لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت شهرت دارد. Acer Aspire 5742 یکی دیگر از این مدل‌هاست که در کانفیگ‌های مختلفی با امکانات سخت‌افزاری مختلف ساخته شده است. در کل ایسر 5742 نوت‌بوکی در سطح Entry Level یا برای استفاده‌های معمولی چون مرورگری اینترنت، کار کردن با برنامه‌های Microsoft Office و دیگر برنامه‌هایی که به توانایی خیلی بالایی احتیاج ندارند می‌باشد.
مشخصات کلی:
لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.5 کیلوگرم
پردازنده: Intel 380M Core i3 2.53 GHz - Cache 3 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 2 GB DDR3
هارد دیسک: 320 GB 5400 RPM
کارت گرافیک: Intel HD Graphics - MB UpTo 1500 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - DOS
نام ها ديگر : Acer 5742
نقد و بررسی Acer Aspire 5742-B
طراحی
درب نمایشگر و قسمت استراحت مچ هر دو به رنگ مشکی طراحی شده‌اند و اثر انگشت را خیلی راحت به خود جذب نمی‌کنند. سطح درب نمایشگر دارای Pattern و الگویی خاص می‌باشد که بر روی آن حکاکی شده است تا دیگر صیقلی نباشد. از نظر ظاهری آن را بیشتر می‌توان با لپ‌تاپ ارزان قیمت Toshiba Satellite سری L و C مقایسه کرد ولی به‌اندازه‌ی Samsung SF510 جذاب نیست. همانند دیگر لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت، 5742 نیز فاقد بعضی تزئینات از جمله دکمه‌های ویژه می‌باشد. در بالای صفحه کلید گریل اسپیکر قرار دارد و در قسمت سمت چپ آن دکمه‌ی پاور و چراغ‌های وضعیت هارد درایو و WiFi قرار گرفته‌اند. با وزن 2.26 کیلوگرم، ایسر 5742 یک نوت‌بوک 15 اینچی کاملا پرتابل و سبک وزن می‌باشد و بنابراین برای حمل نقل کاملا مناسب است.
گرما
بعد از پخش 15 دقیقه‌ای یک ویدیو HD در حالت تمام صفحه، دمای تاچ‌پد 5742 تنها به 31 درجه‌ی سانتیگراد رسید. دمای فضای بین کلیدهای G و H به 32 درجه‌ی سانتیگراد رسید و مرکز قسمت زیرین لپ‌تاپ به خنکی 26 درجه‌ی سانتیگراد بود. بنابراین دما در مکان‌های مختلف کمتر از حد 35 درجه‌ی سانتیگراد بود که آن را حد ناراحتی می‌نامیم. هرچند که دمای قسمت‌های نزدیک به خروجی تهویه به 39 درجه‌ی سانتیگراد هم می‌رسد.
صفحه کلید و تاچ‌پد
نوت‌بوک ایسر 5742 از صفحه کلید استاندارد Fine Tip کمپانی Acer بهره می‌برد که دارای کلیدهای با سطح صاف و از نوع جزیره‌ای می‌باشد. هرچند که به‌اندازه‌ی صفحه کلید موجود بر روی لپ‌تاپ‌های Lenovo راحت نیست ولی کلیدهای بزرگ آن و صفحه کلید عددی کامل در سمت راست آن را دوست داریم. تاچ‌پد 3.2X1.8 اینچی ابعاد مناسب و سطح صیقلی دارد. ولی با فضایی که در قسمت استراحت مچ می‌بینیم به نظرمان بزرگتر نیز می‌توانست باشد. کلیدهای راست و چپ کلیک ماوسی اکنون به صورت یک تکه قرار گرفته‌اند. عملکرد خوبی دارند ولی کلیدهای مجزا را بیشتر دوست داشتیم.



طراحی و ساخت خوب و بدنه با کیفیت و مستحکم
صفحه کلید و تاچ پد آرگونومیک با عملکرد خوب
قیمت مناسب و مناسب برای کاربری‌های عادی




اسپیکر ضعیف
پیشنهاد برای : این مدل لپ تاپ را به کاربرانی که نیازمند یک نوت بوک زیبا کارآمد و با قیمت مناسب هستند، توصیه می کنیم.
لينک منبع




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :