به دخت

 




روش زندگى امام موعود عليه السلام

امام مهدى عليه السلام چون همه پيامبران، بسيار ساده زيست است، لباس‏هاى درشت و كم بها مى‏پوشد، و خوراك خشك و ناگوار مى‏خورد. اهل آسايش و تن آسايى نيست.
چون پيامبران از هرگونه تعظيم و بزرگداشت و ستايش پرهيز دارد. او به معناى واقعى زاهد است و جز به ضروريات زندگى تن نمى‏دهد، و در سطح پايين‏ترين طبقات، بلكه دشوارتر از آنان زندگى مى‏كند.

 

امام مهدى عليه السلام همانند حضرت يحيى عليه السلام زاهدترين و عابدترين مردمان است. با ظهور او ديگر بار اخلاق و رفتار پيامبر و امامان آشكار مى‏شود، او تجلّى دوباره زندگى پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله وسلم و امام على عليه السلام و ديگر امامان است، و لباس و خوراك و خانه و كاشانه او يادآور لباس و خوراك و خانه كوچك و بى‏نهايت ساده پيامبر صلي الله عليه و آله وسلم و امام على عليه السلام است. آرى! رهبرى جامعه انسانى بايد چنين باشد.


آنان كه زندگى‏هاى مرفه و آسوده دارند و با شادى زندگى مى‏كنند، در كاخ‏ها سكونت دارند و دم از آسايش خلق و توده‏هاى مردم مى‏زنند، ادعايى پوچ و پوك دارند و سخنى ياوه مى‏گويند.امام موعود عليه السلام چون نياكان خويش به هر كس هر چه خواست مى‏بخشد و كسى دست خالى از نزد او باز نمى‏گردد، و به جز خدا و رضاى او به چيزى ديگرى نمى‏انديشد. و در برابر زحمت‏ها و كوشش‏هايى كه براى مردم مى‏كشد، پاداشى در نظر ندارد و حتى ستايش و تشكرى نمى‏خواهد. امام مهدى عليه السلام كه داعى حق و گسترنده عدل است، ذرّه‏اى در احوال شخصى پاى از حدّ و مرز عدالت بيرون نمى‏گذارد، او نخست «عدل» را در درون خود پياده كرده است، و سپس به پياده كردن آن در جامعه و جهان دست مى‏زند


امام مهدی وایینه زندگی-مهدی حکیمی-بنیاد فرهنگی موعود




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :