به دخت

 




انتخاب نوت بوک

یكی از ویژگیهای بارز نوت بوک ها، كوچك بودن و قابل حمل بودن آنهاست كه این ویژگی باعث شده امروزه تعداد زیادی كاربران از آن استفاده كنند. بدلیل تعدد سازنده های نوت بوك مانند Sony, Dell,… امروزه میتوان براحتی و با معیارهایی كه داریم نوت بوك دلخواه خود را انتخاب كنیم.

مهم ترین معیارها در انتخاب نوت بوک که قبل از خرید نوت بوک باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

قیمت لپ تاپ: معمولا اكثر دانشجویان از لپ تاپ استفاده میكنند. بدلیل قیمت آن و خاصیت جابجایی، سایر اعضای خانواده هم میتوانند از آن بهره جویند، هر فرد میتواند روی دستگاه یك كاربر شخصی تعریف كرده و اطلاعات شخصی خود را روی آن ذخیره كند و نرم افزارهای مورد نیاز را نصب كند.
به طور معمول لپ تاپ ها 14 اینچ هستند با 80 گیگا بایت حجم هارد دیسك، 256 مگا بایت حافظه، مودم 56k و یك DVD/RW. یك لپ تاپ با این مشخصات را میتوان حدود 1 میلیون تومان خریداری كرد.
جایگزین DeskTop استفاده از لپ تاپ به جای كامپیوترهای خانگی مزایای بیشماری دارد كه یكی از آنها كم حجم بودن آنهاست. با هزینه در حدود یك میلیون و دویست هزار تومان میتوان لپ تاپ های كوچك با صفحه نمایش 14 اینچ و یا حتی كمتر خریداری كرد، نهایت وزن این نوت بوكها كمتر از 3 كیلو گرم است. البته لازم به ذكر است، لپ تاپهای سنگین تر كه صفحه نمایشهای بزرگتری دارند معمولا دارای قیمت كمتری هستند و فضای بیشتری را اشغال میكنند و عمر باطریهای آنها معمولا كمی كوتاهتر از سایر نوت بوكها میباشد. لازم به ذکر است که شما می توانید از یک نمایشگر اضافه نیز به هنگام استفاده به جای کامپیوتر رومیزی استفاده نمایید.
قابلیت حمل : معمولا اندازه و وزن نوت بوك دو فاكتوراصلی برای انتخاب آن است اما برای در نظر گرفتن این دو فاكتور باید هزینه بیشتری كرد تا بتوان لپ تاپی با كارایی بالا داشته باشیم.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :