به دخت

 




معرفی اجزای نوت بوک

پردازشگر:
واحد پردازش مركزی (CPU) مغز متفكر كامپیوتر و ارتباط دهنده بین وسایل مختلف در كامپیوتر و كنترل داده هاست، كه باعث پردازش تمام عملیات در كامپیوتر میشود و در تمام این مدت با رم نیز ارتباط مستقیم دارد، اما در لپ تاپ ها CPU علاوه بر ارتباط با سایر device ها با باتری هم ارتباط برقرار میكند. در نوت بوک ها تکنولوژی Centrino که بسیار متداول بوده و اکنون نیز پردازشگرهایی با تکنولوژی Due Core در این نسل از کامپیوترها استفاده می شود.

دیسك سخت: برای ذخیره برنامه ها و داده ها استفاده میشود و حداقل حجم آن از 20 گیگا بایت شروع شده و تا 120 گیگا بایت و حتی تا 200 گیگا بایت هم بكار میرود.
حافظه موقت(RAM) :
رم یك حافظه موقت در كامپیوتر است كه هر چه مقدار آن بالاتر باشد، پردازش با سرعت بالاتری انجام میشود و معمولا از 256 مگا بایت به بالا استفاده میشوند.
صفحه نمایش:
معمولا LCD ها از 12 اینچ تا 17 اینچ هستند كه هرچه كوچكتر باشند شكست نور كمتر است و باعث میشود تصویر را با كیفیت بالاتری مشاهده كنیم.
كارت گرافیكی:
دارای پردازشگر گرافیكی مستقل است و با استفاده از دستورات دریافتی از CPU با مراجعه به Package موجود در پردازشگر دستور نمایش مورد نظر به صفحه LCD كه مجموعه ای از پیكسلها میباشد را ارسال میكند، در واقع كارت گرافیكی تعیین میكند كه چه پیكسلی در چه موقعیتی با چه شدت رنگی و در نهایت به چه رنگی روشن شود، این كارتها معمولا از 32 مگابایت به بالا هستند. ضمنا در بعضی از نوت بوک ها این کارت گرافیکی به صورت مستقل عمل کرده ولی در برخی دیگر از آنها با حافظه موقت (RAM) مشترک بوده و از آن استفاده می نمایند. برای کسانی که کارهای گرافیکی حرفه ای انجام می دهند، کارت گرافیکی مستقل پیشنهاد می شود.
پورت USB:
این پورتها در لپ تاپ ها معمولا بین 1 تا 4 پورت میباشند، مدلهای جدید آنها شامل firewire نیز هستند كه برای انتقال اطلاعات دیجیتالی استفاده میشود.
درایور اپتیكال:
شامل CD-DVD/RW میباشد كه برای پخش موزیك و فیلم و نصب برنامه های مختلف و كپی آنها استفاده میشوند.
حافظه های جانبی:
شاملCD, Floppy, Flash,… میباشد که قابل استفاده در صورت لزوم بوده و معمولا به صورت جدا خریداری می شوند.
باتری:
اكثر باتریهای لپ تاپ ها Lithium هستند یعنی قابلیت شارژ شدن مجدد را دارا میباشند و معمولا بین 45 دقیقه تا 2 ساعت دستگاه را روشن نگه میدارند.
Touch Sensitive Mouse Pad:
به جای استفاده از موس در نوت بوک ها میتوان از Touch pad (صفحه لمسی)خود دستگاه استفاده کرد.
گارانتی:
در مورد وسایل برقی و الكترونیكی، گارانتی از اهمیت بالایی برخوردار است و معمولا شامل عدم همخوانی قطعات، نقص فنی chipset ها، از كار افتادن Device ها بر اساس عواملی غیر از ضربه و نوسانات برق و همچنین نقصان باتری در اثر عواملی غیر از استفاده نادرست میباشد.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :