به دخت

 




تمیز کردن مایعات از لپ تاپ

کارکردن در هواپیما، اتومبیل یا قطار می تواند برای سلامت و امنیت لپ تاپ خطرناک باشد. اگر ناگهان مایعاتی روی لپ تاپ ریخته شود چه می کنید؟ راهکارهایی در این زمینه به شما ارائه می شود. ۱- لپ تاپ را خاموش کنید و حتی اگر لازم شد با دکمه خاموش و روشن و به صورت مستقیم این کار را انجام دهید.

۲- با یک پارچه نرم مایع را خشک کنید اما آن را روی لپ تاپ حرکت ندهید فقط پارچه را روی مایع قرار دهید تا آن را به خود جذب کند.
۳- تمامی کابل ها، درایوهای خارجی و کارت های شبکه خارجی را از دستگاه جدا کنید.
۴- بدنه دستگاه را باز نکنید. چون این کار لپ تاپ شما را از گارانتی خارج می کند و علاوه بر آن ممکن است به اجزاء داخلی آسیب برساند.
۵- لپ تاپ را به صورت مایل نگه داشته و از طرفین بالا و پایین نمایید تا مایع خشک شود. این عمل را با ملایمت و دقت انجام دهید. لپ تاپ را نلرزانید یا تکان تکان ندهید.
۶- لپ تاپ را به صورت برعکس نگه دارید تا تمام مایع خارج شود.
۷- از سشوار در خنک ترین حالت آن برای خشک کردن لپ تاپ استفاده کنید. سشوار را از فاصله مناسب (نه چندان نزدیک) در امتداد تمام بخش های لپ تاپ به حرکت درآورید.
۸- کمترین زمان پیشنهادی برای اطمینان از خشک شده لپ تاپ ۱ ساعت است اما اگر بتوانید حداقل ۲۴ ساعت از لپ تاپ استفاده نکنید بسیار خوب است.
۹- هنگامیکه لپ تاپ کاملاً خشک شد تمامی قطعات جدا شده را مجدداً نصب نمایید اگر بدون هیچ مشکلی شروع به کار کرد چند برنامه باز کنید و سعی کنید از وسایل جانبی خارجی هم استفاده کنید.
۱۰- اگر لپ تاپ روشن نشد یا مشکل دیگری پیش آمد، باید لپ تاپ خود را به یکی از مراکز تعمیر مجاز ببرید.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :