به دخت

 




منجی در ادیان دیگرچه نام دارد؟

منجی در ادیان دیگر چه نام دارد؟
زرتشتیان در کتاب «اوستا» و «زند»، هندیان در «شاکمونی» و «دید»، بودائیان در کتب «دادتک» و «پاتیکل»، در مزامیر منسوب به حضرت داوود و در فصول «تورات» منسوب به حضرت موسی و اسفار «انجیل» منسوب به حضرت عیسی و ... سخن از ظهور منجی بشریت. و مصلح کل و برهم‌زننده بساط ظلم و ستم و تشکیل‌دهنده حکومت واحد جهانی مبتنی بر پایه‌های عدالت نوید داده شده است. و همچنین در هر آیین نامی را به او اختصاص داده‌اند.

آیین نامی را به او اختصاص داده‌اند.
در آیین زرتشت از او به نام «سوشیا نت» یا «سوشیانس» (نجات‌دهنده بزرگ جهان)، در میان یهودیان به نام «ماشیع» (مهدی بزرگ) و در آیین هندی به نام «آواتارا» و در آیین بودایی به نام «بودای پنجم» و در میان برهماییان به نام «ویشنو» و در کتاب شاکمونی از کتب مقدس هندیان به نام «فرزند سید دو جهان» و در کتاب مقدس دادتک برهماییان به نام «آخرین وصی ممتاطا» (محمد) و در کتاب پاتیکل به نام «راهنما» (هادی، مهدی) تعبیر نموده‌اند.
و اهالی صربستان در انتظار «مارکوکر الیویچ»، ساکنان جزایر انگلستان در انتظار «ارتور»، ایرانیان باستان در انتظار «گرزاسپه»، یونانیان در انتظار «کالویبرگ»، اقوام اسکاندیناوی در انتظار «اودین»، اقوام اروپایی مرکزی در انتظار «بوخص» و اقوام آمریکای لاتین در انتظار «کوتزلکوتل» و چینی‌ها در انتظار «کرشنا» به سر می‌برند.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :