به دخت

 




بغض اولیاء دین

درتعالیم دینی ،بسیار سفارش شده که مردم به اولیای دین(اهل بیت علیهم السلام) علاقه و محبت داشته باشند. راز آن در این است که هدایت یافتن انسان جز با پذ یرش ولایت خدا و اولیا ی دین ممکن نیست واز پایین ترین مراتب ولایت ، محبت به ولی خداست. شاید اهمیت فوق العاده « آیه الکرسی » نیز به جهت تأکیدی است که از آن به « ولایت خدا» و نفی « ولایت طاغوت » شده است.

(اللهَُ وَلیُّ اّلذینَ امَنو یُخِرجُهُم مِنَ الظُّلماتِ إلی النُّورِ و الّذینَ کَفَروا أَولیا ئُهُم الطّاغُوتُ یُخرِجُونَهم مِنَ النّور اِلَی الظُّلُماتِ )
برطبق بسیاری از روایات ، اساسا خداوند زمین و آسمان و همه خلایق را به خاطرمحبت به اولیای خود آفریده است .
در بسیاری از روایات هم بیان شده که حتی همه انبیا ،تنها با اقرار و اعتراف به ولایت و محبت معصومین چهارده گانه به مقام رسالت و نبوت نائل شدند.
یکی از آثار وضعی گناه ، دشمنی نسبت به اولیای دین است. شاید از یک نظر بدترین اثر مخرب گناه نیزهمین باشد ، زیرا ممکن است انسان را از ولایت خدا خارج کرده وزیر نظر ولایت طاغوت و شیطان ببرد، که در این صورت دیگر هیچ گاه رنگ سعادت را نخواهد دید.
یکی از مهمترین گناهانی که باعث دشمنی انسان با اولیای دین می شود حرام خواری است .
امام حسین (علیه السلام) در روزعاشورا بعد ازآن که شقاوت دشمن را دید فرمود: « آنچه که شما را به جنگ با فرزند رسول خدا (صل الله علیه وآله) آورده این است که شکم هایتان را ازمال حرام انباشته اید لذا گوش دلتان کر شده و صدای مظلومیت مرا نمی شنوید. »




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :