به دخت

 




شیوه و کیفیت برگزاری

نحوه محاسبه سن تکلیف

سن بلوغ به سال قمری است و چون هر سال قمری، 345 روز و 6 ساعت است، 10 روز و 18 ساعت از سال شمسی، کمتر است. بنابراین، با کم کردن 96 روز و 18 ساعت از 9 سال شمسی، 9سال قمری به دست می آید و با کم کردن 166 روز و 6 ساعت از 15 سال شمسی 15 سال قمری معلوم خواهد شد. به پدران و مادران پیشنهاد می کنیم وقتی فرزند دلبندشان به دنیا می-آید، تاریخ تولد او را طبق سال و ماه قمری یادداشت کنند تا محاسبه سن بلوغ آن ها برایشان راحت تر باشد.

پوشش کامل -در نه سالگی ( سن تکلیف ) دختران خود را به پوشش اسلامی امر کنید .
-پیش از نه سالگی ، دختران خود را با پوشش اسلامی آشنا کنید ، و حد حجاب را بر اساس احکام شرع به آنان بیاموزید .
- شوهران ، مراقب پوشش اسلامی همسران و مادران ، مراقب نحوه پوشش دختران خویش باشند.
-« حجاب » به معنای محدودیت نیست ، بلکه مصونیت و امنیتی برای زن ، شوهر و خانواده خواهد بود. انسان به دور خانه خود دیواری محکم و بلند می کشد و اینگونه گفته می شود که دیوار مصونیت است، نه محدودیت . بنابراین ، خانه ای که حصار داشته باشد زن با لباس آزاد استراحت می کند و بیشتر احساس امنیت و آسایش و آرامش می کند.
به تعبیر دیگر پوشش کامل برای بانوان ، سبب آزادی روانی می شود. بدحجابی و بی حجابی ، دوران اضطراب و اختلال روانی است.
حجاب باید به گونه ای باشد که نامحرم حجم بدن زن را نبیند . بنابراین ، پوشش کامل اسلامی ، عامل تکامل ، معنویت و استحکام نظام خانواده و امنیت اجتماعی است. تکیه بر حجاب اسلامی تکیه بر بعد الهی زن است و بی حجابی ، اظهار بعد حیوانی اوست و در یک کلام ، حجاب اسلامی معرف انسانیت زن است. و بی حجابی ، معرف جنسیت زن. راه تکامل زن در تقویت و پاسخ به نیازهای انسانیت اوست ، نه تقویت جنسیت و زنانگی او .
چادر، پوشش برتر انسان به طور طبیعی و فطری کمال طلب است و همیشه به دنبال بهترین ها است، مثلا برای خریدن میوه ، سیبی را انتخاب کمی کند که هم بزرگ تر و هم چشم نواز و خوش مزه باشد ،یا در انتخاب همسر ، می خواهد همسری را انتخاب کند که بهترین ویژگی های پسندیده را داشته باشد. دوست داردزیباترین ، با استعداد ترین و زرنگ ترین دختران در میان همکلاسی ها ، دختر عمو ها و دایی و خاله و دوستانش باشد و برای خریدن لباس ، بهترین جنس ، مدل و رنگ را انتخاب می کند .
از سوی دیگر ، غرض از پوشش در اسلام ، جلوگیری از مفاسد اخلاقی و کنترل غریزه جنسی مرد و حفظ عفت است. حال ، به نظر شما بهترین پوشش که با روحیه کمال طلبی زن سازگار است و از طرفی دیگر ، با غرض خداوند مطابقت دارد چیست ؟ خداوند پوششی را از زن می خواهد که چار چوب بدن وی را در برابر نا محرم مشخص نسازد . آن پوشش کدام است ؟ بلوز ، شلوار ، مانتو یا چادر ...
حجاب حضرت زهرا (ع) و دخترش زینب کبری (ع) چادر بود .
حضرت زهرا (ع) در کوچه های مدینه به گونه ای با پوشش اسلامی راه می رفت که توجه نا محرم جلب نشود.
خانم فاطمه طباطبایی ( عروس امام خمینی ):
امام در پوشش خانم ها روی رنگ نظر خاصی نداشتند و در کل معتقد بودند که پوشش نباید مفسده انگیز باشد. البته چادر را بهتر می دانستند . چون معتقد بودند برای زن برازنده است و سمبل انقلاب اسلامی است.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :