به دخت

 




سن

رعایت شرایط سنی ممکن است تا حدود زیادی در تأمین آرامش روحی دو طرف و عفت و پاکدامنی آنها مؤثر باشد. تناسب در رابطه سنی زوجین از متلاشی شدن خانواده جلوگیری می کند. انجام هر امری، به موقع و در زمان مناسبش پسندیده است. ازدواج نیز از این امر مستثنی نیست و امام صادق (علیه السّلام) به منبر رفتند و پس از حمد و ثنای الهی فرمودند:
" ای مردم جبرئیل از پیشگاه الهی نزد من آمد و گفت: دختران بکر مانند میوه ی درخت اند. موقعی می رسند اگر چیده نشوند، اشعه آفتاب فاسد شان می کند ووزش باد آنها را پراکنده می سازد

همچنین دختران وقتی به سن بلوغ رسیدند و مانند زنان در خویشتن تمایل جنسی احساس نمودند، باید شوهر اختیار کنند و اگر همسر نگیرند از فساد ایمن نیستند. چه آنکه بشرند و بشر از خطا و لغزش مصون نیست. تشبیه دختران به میوه ای که هنگام رسیدن باید چیده شود، نشان می دهد که دختران زمان معینی برای ازدواج دارند و اگر دیرتر ازدواج کند، آمادگی های خود را از لحاظ روحی و جسمی از دست خواهد داد. معمولا افرادی که در سنین بالا ازدواج می کنند، سخت تر و گاه حتی کمتر با همسر خود سازگاری دارند و در امر « تربیت فرزندان » نیز ناموفق ترند. زیرا محرومیت های روحی و عقده های روانی و از دست دادن جذابیت و شادابی و نشاط، مانع آسایش روانی لازم و صبر و بردباری مادرانه و پدرانه است. توصیه به تزویج به موقع دختران به دلیل ظرافت و لطافت آنها و همچنین حفاظت از این موجود انسانی ارزشمند است و توصیه به تزویج پسران نیز در موقع خود به خاطر شدت تمایلات جنسی و جلوگیری از انحرافات جنسی و اختلافات رفتاری درآنان است و بین بالارفتن سن و افزایش توقعات و ناسازگاری های رفتاری و کاهش شور و عشق، رابطه معنا داری وجود دارد.
منبع:
معیارها و ملاکهای ازدواج جلد4 از مجموعه کتب آموزشی ساج، زیر نظرمهدیه ادیب زارچی، کاری از سامانه ملی آموزش الکترونیکی ازدواج جوانان.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی دختران بکر , سن , فساد , انحرافات جنسی , تمایل جنسی , تربیت فرزندان , ازدواج دختران ,


نام شما : ایمیل دوست شما :