به دخت

 




جمع بندی معیارهای ازدواج

دو گروه در امر ازدواج دچار خطا می شوند:
• افراط گرها: این گروه از افراد دنبال فرشته ها می گردند و می خواهند با کسی ازدواج کنند که همه معیارها را داشته باشد.
• تفریط گرها: این گروه از افراد بدون توجه به مسائل و معیارهای مهم ازدواج می کنند و گمانشان این است که می توانند طرف مقابل را آن چنان که می خواهند تغییر دهند.
در جمع بندی معیارها یک سری خطوط زرد و قرمز وجود دارد.
خطوط قرمز؛ خطوطی هستند که اگر کسی یکی ازآنها را داشته باشد شما با او ازدواج نمی کنید، مثل رابطه غیر مشروع جنسی قبل از ازدواج و اعتیاد.

 خطوط زرد؛ خطوطی هستند که اگر در کسی مشاهده کنید حساسیت شما را بر می انگیزد و دقتتان را برای ازدواج زیاد می کند که آیا می توانید با این شرایط با او زندگی کنید یا نه ؟ خط زرد چیزی نیست که نتوانید با آن کنار بیایید.
هر سه خط زرد با یک خط قرمز برابری می کند. خطوط زرد و قرمز استانداردی ندارد و برای هر فرد نسبی و منحصر به خود اوست. مثلا کسی که خیلی مذهبی است نماز برایش یک خط قرمز است. پس هر کس خودش خطوط زرد و قرمزش را مشخص می کند.
روان شناسان معیار خطوط زرد و قرمز را خود افراد می دانند؛ ولی معتقدند که تعداد خطوط قرمز در فرد انتخاب شده برای ازدواج باید حداکثر پنج و خطوط زرد باید حداکثر ده مورد باشد، بیشنر از اینها جایز نیست.
منبع:
معیارها و ملاکهای ازدواج جلد4 از مجموعه کتب آموزشی ساج، زیر نظرمهدیه ادیب زارچی، کاری از سامانه ملی آموزش الکترونیکی ازدواج جوانان.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی معیارهای انتخاب همسر , خط زرد , خط قرمز , تفریط , افراط , خطا در ازدواج ,


نام شما : ایمیل دوست شما :