به دخت

 




فراهم کردن شرایط لازم برای ملاقات

برخی از آقایان در دوران عقد، بدون فراهم کردن تمهیدات لازم به دیدار همسر خود می روند و از اینکه دیدار خود را رضایت بخش نمی یابند، اظهار گلایه می کنند. این امر می تواند در مورد زنانی که در دوره عقد به سر می برند نیز مصداق داشته باشد. آنها نوعا از این امر غفلت می کنند که علت عدم موفقیت شان در انجام دیداری دل انگیز، فراهم نکردن تمهیدات لازم است. نخست، باید به آراستن ظاهر توجه داشته باشیم؛ زیرا خوب نیست که مثلا پس از گذشت یک هفته، وقتی به دیدار همسرمان می رویم، ظاهر ژولیده و غیر قابل قبول داشته باشیم

 این امر، مانع ملاقاتی نشاط آور و شادی آفرین است. پس دختر و پسری که در دوران عقد هستند و می خواهند با هم دیدار کنند، باید با ظاهری آراسته یکدیگر را ملاقات کنند. مراد از ظاهر آراسته برای آقایان، اصلاح به موقع موهای سر، شانه زدن موها و مرتب کردن آنها، تمیز بودن لباسها، استفاده ازعطری مناسب و مورد علاقه همسر و اموری نظیر اینهاست. در اینجا توصیه می شود زن و شوهر حتی الامکان بهترین و یا یکی از لباس های خوب خود را بر تن داشته باشند.
دختران نیز باید در موقع ملاقات با همسر خود، به وضعیت ظاهری خویش توجه و از لباسی استفاده کنند که بیشتر برازنده آنهاست. بنابر قول امروزی ها، لباسی بپوشند که به آنها «بهتر می آید»؛ زیرا فرد در چنان لباسی از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد بود این امر برای مردان نیز مصداق دارد .
همچنین باید به آرایش نیز توجه کنند، زیرا آرایش کردن از یک طرف بر زیبایی آنان می افزاید و از طرف دیگر، آرایش کردن زن برای همسر، در اسلام امری مستحب است و زنان پاک دامن، خود را فقط برای همسر خویش آرایش می کنند. علاوه بر آن زنان باید از عطری استفاده کنند که هم خود و هم همسرشان به آن علاقه داشته باشند، این امر نیز بر جذابیت بیشتر آنان می افزاید.
نکته دیگری که باید مد نظر باشد، اطلاع دادن به خانواده همسر، قبل از دیدار است. خوب است سوال کنید که آیا آمادگی لازم برای پذیرفتن شما را دارند یا خیر؟ زیرا همیشه خانه برای پذیرفتن مهمان آماده نیست. شاید از قضا مهمان های دیگری قبلا آمده باشند و صاحب خانه و همسر شما، حسابی خسته شده باشند. رفتن شما در این گونه مواقع، نه برای شما خوب است و نه برای آنها؛ زیرا آنها آمادگی پذیرایی از شما را ندارند و شما هم ممکن است از اینکه خوب پذیرایی نمی شوید، دلخور شوید.
منبع :
جوانی فصل شکفتن، علی احمد پناهی، انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قدس سره)




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی آرایش مناسب , آراستگی , عطر , آمادگی پذیرایی , شرایط لازم برای ملاقات ,


نام شما : ایمیل دوست شما :