به دخت

 




فایده های داشتن حجاب

• کاهش خطا و خطر؛

مصونیت زن در برابر طمع ورزی هوس بازان از ثمرات آشکار رعایت حجاب است.
• حفظ احترام ؛
اگرچه رعایت حجاب، از یک سو به مردان کمک می کند که به طور ناخواسته و خارج از چارچوب ها، عواطف و احساسات خود را هزینه نکنند. اما بیش از آن به خانم ها کمک می کند که به طور ناخواسته و خارج از چارچوب ها، وسیله لذت انگاری قرار نگیرندو شخصیت و احترام آنان خدشه دار نگردد.

• نشاط و رغبت ؛
احکام الهی بیش از آنکه به محدودیت لذّت ها بیانجامد به ماندگاری لذّت ها و پایداری نشاط و خوشی ها می انجامد از این رو اگرچه حجاب از یک سو برای خانم ها محدودیت است و موجب خستگی و زحمت می باشد اما از سوی دیگر اوج احساسات را سالم نگه می دارد و عاطفه ها و محبت ها را در کانون گرم خانواده متمر کز می سازد و زن و مرد را از بی تفاوتی نسبت به همدیگر در نظام خانواده نجات می دهد و این بحرانی است که هم اکنون دامنگیر جوامع غربی شده است، به طوری که در هنگامه بر پایی کانون خانواده که براساس عشق و محبت باید تحکیم شود و مهم ترین ابزار آن میل جنسی نسبت به یکدیگر است این میل رو به افول گذاشته و بنیان خانواده ها را متزلزل ساخته است بلکه عشق و عاطفه آن دو، در سال های قبل از ازدواج و بعد از ازدواج در میان افراد متعدد پخش شده است و تمرکز خود را از دست داده است.


• محفوظ ماندن از پستی ها
پاک دامنی، انسان را از آلوده شدن به زشتی ها و صفات ناپسند مصون می دارد و زمینه گناه و کارهای زشت را سد می کند. حضرت علی(علیه السّلام) فرمودند: « میوه عفت، محفوظ ماندن است » .


• عزت و سر بلندی
همچنان که گفته شد، انسان در سایه عفاف، عزت و سر بلندی می یابد؛ برخلاف انسان هایی که هر چه دلشان می خواهد می خورند و هر چه دلشان می خواهد، می گویند و حدود افراد را رعایت نمی کنند و دنبال هوسرانی هستند. حضرت علی (علیه السّلام) در این باره می فرمایند: «هر کس به عفت و میانه روی آراسته باشد، عزت و بزرگی می یابد» .

• سلامت جامعه
جامعه از افراد تشکیل شده و افراد انسانی سازنده جامعه هستند. بنابراین، چنانچه افراد جامعه با عفت و پاک دامن، باشند، آن جامعه نیز در سلامت و امنیت خواهد بود و ناهنجاری اخلاقی در آن وجود نخواهد داشت.

• پاکی اعمال
اگر اعمال و کردارما، از عفت و پاکی برخوردار باشد، طبیعتا از نورانیت و پاکی و اخلاص بر خوردار خواهد بود و نیز مورد رضایت خداوند خواهد بود.

• قدر و منزلت الهی
حضرت علی (علیه السّلام) فرمودند: کسی که عفت داشته باشد، گناهانش سبک و منزلتش در دادگاه خداوند زیاد خواهد شد» .

• فرو نشاندن آتش شهوت
امیر المومنین علی (علیه السّلام) در این باره می فرمایند: «عفت و پاک دامنی شهوت را کاهش می دهد» .

• استحکام بنیان خانواده
اگرجوانان قبل و بعد از ازدواج، عفت و پارسایی پیشه کنند، پایه های زندگی استوار شده، ارتباطات زناشویی و همسری، زیباتر و پر جاذبه تر خواهد شد.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :