به دخت

 




روش نگهداری مو

چگونه مویی شفاف، سالم و پر پشت داشته باشیم
1. استفاده از محصولاتی مثل ژل، موس و كرم های مو، درخشندگی مو را از بین می برد و موها را كدر می كند. شما می توانید از یك شامپوی پاك كننده گیاهی، هر دو هفته یك بار برای زدودن باقیمانده مواد آرایشی از موهایتان استفاده كنید .
2. در رژیم غذایی خود به قدر كافی از پروتئین های حیوانی و گیاهی مثل گوشت و مرغ و لبنیات بهره ببرید
 3. در صورت استفاده از نرم کننده مو، نرم كننده را فقط به ساقه مو بمالید، نه به ریشه مو .

4. موهای رنگ كرده پس از مدتی درخشش و براقی خود را از دست می دهند، بدین منظور استفاده از یك نرم كننده كه متناسب با رنگ موی شما باشد، هفته ای یك بار توصیه می شود.

5. شوره مو مشكل اغلب خانم هاست و اغلب هم به صورت فصلی بروز می كند. رای حل این مشكل علاوه بر استفاده از شامپوهای ضد شوره معتبر، باید از یك رژیم غذایی سالم مقوی و سرشار از پروتئین استفاده كنید، چون شوره به علت تغذیه نامناسب ریشه موها تولید می شود

  6.هنگام شستشو در حمام، ریشه موها سست می شوند و ریزش مو به راحتی صورت می گیرد پس سعی نكنید با شانه و برس به جان موهایتان بیفتید. چون باعث كنده شدن مقدار زیادی مو خواهید شد. مشكل شما با استفاده از مقدار كمی نرم كننده قابل حل است. با استفاده از نرم كننده، موهایتان به راحتی شانه می شود و نیازی به برس كشیدن های سخت نیست .

7. بعد از استفاده از نرم كننده ، موهایتان را با آب سرد آبكشی كنید تا باقیمانده آن از سرتان پاك شود، در عین حال موهایتان نرم و براق باقی بماند .

8. برای درخشندگی موها، متخصصین، آبكشی مو با سركه سیب به طور هفتگی را توصیه می كنند. بدین صورت كه هفته ای یك بار موهایتان را پس از شستشو با شامپو با سركه سیب آبكشی كنید، و سپس دوباره با شامپو بشویید .

9. موهای وز و خشك را با شامپوها و نرم كننده هایی كه دارای ویتامین ٍE ، گیاه آلو و راوپانتول هستند، بشویید تا رطوبت آنها حفظ شود.

10. برای باز كردن گره های مو از شانه هایی با دندانه های درشت استفاده كنید. ابتدا قسمت پایینی مو را كمی شانه كنید و به تدریج به ریشه مو برسید. بدین شكل علاوه بر باز شدن گره ها به مو آسیبی نمی رسد.

11. قبل از استفاده از بیگودی یا دستگاه های صاف كننده مو، حتماً مو را كاملاً خشك كنید تا به مو آسیب نرسد.

12. هرگز از درجه تند و گرم سشوار برای حالت دادن به مو استفاده نكنید. همیشه از درجه متوسط آن استفاده كنید و در انتها مقداری باد سرد به موهایتان بدهید تا درخشندگی و حالت مو حفظ شود.

13. اگر موهایتان چرب است، می توانید با گذاشتن كف شامپو به مدت چند دقیقه روی موها این عارضه را در مدت زمان طولانی برطرف كنید، استفاده از شامپوهای مخصوص موی چرب نیز مناسب است. به یاد داشته باشید موی چرب را نباید بیشتر از دوبار در هفته بشویید و در ضمن آب ولرم برای شستشوی موی چرب استفاده كنید، نه آب داغ.

 14. استفاده از سشوار به طور مداوم به موها آسیب جدی می رساند، شما می توانید با اصلاح و كوتاه كردن نوك موها، هر ۶ تا ۸ هفته به موهایتان تازگی و شادابی را هدیه كنید.

15. اغلب موهای صاف و لخت زود چرب شده و حالت خود را از دست می دهند. برای این كه بتوانید به طور موقت و تا حمام بعدی این حالت را از بین ببرید، مقداری پودر بچه روی موها بپاشید و سریع موها را شانه كنید.

16. از برس مویی برای شانه كردن موهایتان استفاده كنید، چون نه به موهای شما آسیب می رساند و نه باعث تجمع چربی در ریشه می شود و با استفاده از این برس چربی به طور متوازن در تمام طول ساقه مو پخش می شود.

17. برای صاف كردن موها و جلوگیری از وز كردن مو هنگام سشوار، حتماً از دهانه سشوار استفاده كنید، چون باعث می شود كه باد گرم حقیقی به قسمت مورد نظر بخورد و دیگر قسمت ها را وز نكند.

18. برای موهای بسیار فر و وز، فرآورده های ضد وز به شكل لوسیون موسوم در بازار موجود است. می توانید قبل و بعد از سشوار، از این لوسیون به موهایتان بمالید تا وز نكند.

19. اشعه مضر آفتاب، رنگ موها را تغییر می دهد. بدین منظور بدون سرپوش مثل روسری یا كلاه زیر نور آفتاب قرار نگیرند در كنار دریا یا استخر هم از كلاه شنا استفاده كنید. همچنین می توانید در تابستان از شامپوهایی كه در مقابل اشعه نور آفتاب مقاوم هستند، استفاده كنید.

20. مو مثل اسفنج می ماند و هر چیز خارجی كه با سر تماس پیدا كند مثل كلر را به خود می كشد. پس قبل از شیرجه زدن در آب استخر، موهایتان را خیس كنید و كمی نرم كننده برای محافظت به ساقه مو بمالیدهمیشه بعد از شنا موهایتان را بشویید تا باقیمانده كلر یا نمك از موهایتان پاك شود

21. فرو صاف كردن مو به صورت متناوب به مو صدمه می زند سبكی را كه می پسندید (مثل صاف یا فر) انتخاب كنید و دست كم شش ماه در یك سبك باقی بمانید .

22. برای كاهش مضرات رنگ و فر مش قبل از رفتن به آرایشگاه، به حمام بروید و موهایتان را با مقدار زیادی نرم كننده برای محافظت مو بشویید.

23. برای موهای فر و وز، استفاده از شامپوهای تهیه شده از روغن های طبیعی مثل روغن زیتون و نارگیل بسیار مناسب است.

24. اگر موهایتان نازك و كم شده باشد، هر شب با یك برس مویی با دندانه های درشت به آرامی شانه كنید. با این كار جریان خون در اطراف پیاز مو جریان پیدا می كند و رشد مو تحریك و تسریع می شود.

25. اگر موهایتان كم پشت است، با شانه كردن آن به روش عكس یعنی از ریشه به ساقه، می توانید حجم مو را زیاد كنید.

26. برای حجم بخشیدن به موهای نازك، می توانید از شامپوهای حجم دهنده استفاده كنید.

27. به موهایتان كمی استراحت دهید. مرتب آن را سشوار نكشید یا فرآورده هایی مثل ژل یا موس سنگین نكنید.

28. همیشه هنگام استفاده از ژل یا كرم مو از مقدار كم شروع كنید و موهایتان را بیش از اندازه لازم به این مواد آغشته نكنید. اگر كم بود، باز جای اضافه كردن هست.

29. از نگرانی بپرهیزید، استرس و نگرانی باعث ریزش مو می شود، پس به خاطر موهایتان هم شده آرام باشید.

30. برای جلوگیری از وز كردن و خشك شدن موها كه در اثر سرمای زمستان و استفاده بیش از حد از سشوار ایجاد می شود، هر هفته از ماسك رطوبت دهنده مو استفاده كنید و از نرم كننده های قوی تر پس از شامپو مصرف كنید.

31. حتماً قبل از گذاشتن روسری یا كلاه، موهایتان را كاملاً خشك كنید چون اگر موی شما زیر روسری یا كلاه خشك شود، بسیار بد حالت خواهد شد.

32. استفاده از ژل یا كرم حاوی سیلیكون، باعث درخشندگی موهای شما قبل از حالت دادن به آن می شود.

33. اگر از كوتاه كردن موهایتان می ترسید و نگرانید كه به شما نیاید، آن را در چند مرحله كوتاه كنید.موهای صاف یا لخت را به شكل لایه لایه یا لیر بزنید تا كمی پف كند و حالت بگیرد.

34. هر چقدر موهای بلند شما زیبا باشد، باید كه آن را كوتاه تر از حد كمرتان نگه دارید تا علاوه بر سلامت مو، سلامت جسم شما نیز تأمین شود.

35. هرگز رنگ موهایتان را ناگهان و چند درجه تغییر ندهید. شاید باور نكنید، اما این كار باعث سردرد شما خواهد شد. قبلاً اگر می خواهید موهایتان را بور كنید، در چند مرحله این كار را بكنید. در این صورت هم موهای خوش رنگ تری خواهید داشت و هم به موهایتان آسیب نمی رسد.

36. اگر موهایتان تغییر كرده و زود چرب می شود و خارش دارد، احتمالاً به خاطر نوع شامپویی است كه مصرف می كنید، باید نوع شامپوی خود را عوض كنید. گاهی تعویض و انتخاب شامپوی مناسب، عارضه را به كلی از بین می برد

37. زیاد موها را هنگام شامپو چنگ نزنید، چون غدد چربی را فعال كرده و باعث چرب شدن مو خواهد شد.

38. هرگز موهایتان را بیش از حد نشورید. باید بدانید یك بار شستشو برای تمام انواع موها و برای زدودن چربی و كثیفی از روی موها كافی است.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :