به دخت

 




مقدار ورزش

صرف‌نظر از ورزش‌های حرفه‌ای که نیاز به تمرین شدید و فعالیت سخت در رشته‌ای خاص دارند، ورزش‌هایی باید ترویج شوند که در جهت سلامت تن و روان، باید به یک عادت در جامعه تبدیل شوند؛ ضمن آن که کمترین مقدار برای نیل به مزایایی که برای ورزش بیان شد، سه بار در هفته و هر بار حداقل بیست دقیقه می‌باشد.
نکتۀ مهمی که باید یادآور شد، مسألۀ ورزش بانوان و دختران جوان و دیدگاه اسلام در این زمینه است. معیار اساسی ورزش دختران این است که باید ورزش حافظ سلامتی و زیبایی آنان باشد، نه آن که موجب خشونت و سختی عضلات گردد؛ زیرا خشنی و زمختی متناسب با طبیعت زن نیست و بدن لطیف زن نباید با ورزش‌های سنگین و خشن آسیب ببیند و هرگز نباید زیبایی و طراوت او که از امتیازات زن است، در اثر ورزش‌های نامتناسب، به خطر بیفتد. حضرت علی (علیه السّلام) دربارۀ خصوصیات زنان می‌فرمایند: «زن مانند گلی لطیف است و قهرمان نیست.» از این روایت شریف این گونه نیز می‌توان استفاده کرد که ورزش‌های سنگین در شأن زن‌ها نیست و به آنان آسیب می‌رساند.
دیگر این که از دیدگاه اسلام، ورزش بانوان باید از هرگونه خودنمایی و جلوه‌گری به دور باشد و باید حریم عفت و حیا حفظ شده، جلوی دیدگان نامحرم انجام نشود.

قرآن کریم در سوره نور آیه 31 می‌فرماید: «ای پیامبر به زنان و دختران بگو چشمانشان را از نامحرم بپوشانند و زیبایی خود را به نامحرم نشان ندهند و حریم عفت و پاکدامنی را حفظ کنند.»
خلاصه این که ورزش برای سلامتی بدن و روح و روان انسان مفید بوده، یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری جسم و اختلال روانی است.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :