به دخت

 




خوراك گوشت و سیب زمینی

خوراك گوشت و سیب زمینی روغن را داخل ماهیتابه ریخته و پیاز را اضافه نموده و سرخ می نماییم سپس گوشت چرخ كرده را همراه با سیر رنده شده هویج ردنده شده و فلفل دلمه ای ریز شده تفت داده...

مواد لازم:
گوشت چرخ كرده= نیم كیلو
سیب زمینی آبپز شده= 1.5 كیلو
تخم مرغ خام= 1 عدد
فلفل دلمه ای ریز شده= 1 عدد
سیررنده شده= 1 حبه
پیاز= 2 عددبزرگ
هویج خام رنده شده= 3 عدد
پنیر پیتزا رنده شده= 1.5 بسته
نمك و فلفل= به میزان دلخواه
زردچوبه جهت گوشت= 2 قاشق مرباخوری
ادویه كاری جهت گوشت 1= قاشق مربا خوری
گوجه فرنگی سفت ریز شده 1= عدد جهت تزیین
فلفل دلمه ای ریز شده= 1 عدد جهت تزیین
نمك /زرد چوبه/ادویه كاری مقداری جهت مخلوط نمودن با سیب زمینی آبپز شده
روغن مایع به میزان لازم جهت سرخ كردن گوشت و چرب نمودن ظرف پیركس
طرز تهیه:
روغن را داخل ماهیتابه ریخته و پیاز را اضافه نموده و سرخ می نماییم سپس گوشت چرخ كرده را همراه با سیر رنده شده هویج ردنده شده و فلفل دلمه ای ریز شده تفت داده و سپس نمك و زردچوبه و ادویه و فلفل را نیز اضافه كرده و پس از مخلوط و سرخ كردن كنار می گذاریم.
در ظرفی سیب زمینی آبپز شده را با رنده درشت رنده كرده و سپس 1 عدد تخم مرغ خام و كمی نمك و زردچوبه و ادویه اضافه نموده و خوب مخلوط میكینم سپس ظرف پیركس را چرپ نموده و مخلوط سیب زمینی را داخل آن ریخته و آنرا كاملا درته ظرف پهن كرده تا بصورت یكنواخت ظرف پر شود . سپس با مخلوط گوشت چرخ كرده روی سیب زمینی را كاملا بپوشانید و پنیر رنده شده پیتزا را روی آن بریزید و با فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی خرد شده روی آنرا بپوشانید و یا بدلخواه تزیین نماییدسپس ظرف را بمدت 40 دقیقه درپنجره وسط فربا درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد كه حدود 10 دقیقه قبل گرم شده است گذاشته تا پخته شده و ته سیب زمینی طلایی گردد سپس ظرف را از فر خارج كرده و بمدت 5 دقیقه كنار گذاشته سپس باهمان ظرف آنرا سرو نمایید. (نوش جان)
((در صورت تمایل می توانید مقدار 300 گرم قارچ برش داده شده و تفت داده شده با آبلیمو را با مخلوط مواد گوشت چرخ كرده مخلوط نمایید ))



نظرات ارسال شده
ايناز
شنبه 18 شهریور 1391


ايا مي توان اين غذا را درست كرد بدون فر؟


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :