به دخت

 




پخت ماهی سفید درسته

پخت ماهی سفید درسته مواد لازم :
ماهی سفید ماده در حدود5/1 كیلو 1عدد
پیاز 1 عدد
روغن مایع ذرت مقداری
سبزی معطر (نعناع , ترخان , گشنیز) 500 گرم گردوی چرخ شده 250 گرم
رب انار 2/1 پیمانه
روغن زیتون 3/1 پیمانه
آبلیمو 3/1 پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه :
داخل گوش ماهی را باز می كنیمن , محل اتصایل آبشش ها را می بریم . آبشش های ماهی را در آورده و به دقت از داخل گوش و دهان تمیز كنید. با نوك كارد , فلس های ماهی را می گیریم . زیر شكم ماهی را سر تا سر چاك داده , محتویات داخل شكم ماهی را خالی می كنیم . ماهی را به دقت می شوییم و خشك می كنیم . اشپیل ماهی را در صافی ریخته و با دست ماساژ می دهیم تا پوست آن جدا شود . پیاز را خلال كرده در روغن سرخ می كنیم تا طلایی شود. اشپیل ماهی را به آن اضافه كرده , تف می دهیم . سبزی را به دقت تمیز كرده , می شوییم و خشك می كنیم . سپس سبزی را ریز خرد كدره آن را به اشپیل ماهی و پیاز سرخ شده اضافه می كنیم و كمی تف می دهیم .
گردوی چرخ شده , رب انار و كمی نمك و فلفل نیز اضافه كرده , ماهی را به وسیله آبلیمو وروغن زیتون و نمك و فلفل , مزه دار می كنیم .به طوری كه تمام سطح روی آن و داخل شكم ماهی با این مواد مزه دار شود . بعد روی سطح بدن ماهی را با چاقو چند برش داده , داخل شكم آن را با موادی كه آماده شده پر كرده, می دوزیم . روی ماهی را می توانیم كمی زعفران حل شده در آب جوش بمالیم . بعد آن را در سینی فر چرب شده قرار داده و در فری كه با 350 درجه فارنهایت گرم كرده ایم , قرار می دهیم , تا كاملاً طلایی شود .
قبل از اینكه در فر قرار بدهیم . یك چاك در دهان ماهی ایجاد كرده , یك تكه نخ را از دهان ماهی رد كرده به دم آن متصل می كنیم و گره می زنیم تا ماهی كمی حالت به خود بگیرد وشكل ظاهری آن زیباتر شود .




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :