به دخت

 




مرغ سوخاری خوشمزه

مرغ سوخاری خوشمزه میتوانید مرغها را در دستگاه سرخ كن ( روی درجه مناسب سرخ كردن مرغ ) نیز سرخ كنید ولی به درد سر شستن سرخ كن نمیارزد...

مواد لازم برای چهار نفر :
مرغ 5-6 تكه ( سینه و ران مرغ به تعداد نفرات + 1-2 تكه بیشتر )
تخم مرغ 2 عدد كامل
آرد سفید 2 پیمانه
آرد سوخاری 3 پیمانه
ادویه به مقدار لازم
روغن سرخ كردنی بسته به سایز ظرف مخصوص سرخ كردن
پودر سیر و اورگانو به دلخواه
طرز تهیه :
تكه های مرغ را قبل از سرخ كردن با یك عدد پیاز و آب و نمك آب پز كنید ، نه در حدی كه مرغ ها كاملا نرم شوند ، فقط اندازه ای كه كمی از حالت خام بودن در بیایند . ( حدود 20 دقیقه كافیست )
تخم مرغ هارا در ظرف گودی شكسته و با چنگال هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یكدست شوند .
آرد سفید را بهتر است الك كنید و در یك دیس تخت لبه دار بریزید .
آرد سوخاری و ادویه * را هم خوب با هم مخلوط كنید و مثل آرد سفید در یك دیس تخت لبه دار بریزید .
* ادویه این غذا بستگی به ذائقه شما دارد. معمولا این غذا به دو صورت اسپایسی (تند) و معمولی تهیه میشود .
روش اسپایسی به این صورت است كه مقدار زیادی فلفل قرمز ( برای این مقدار مرغ 2 قاشق غذا خوری سر پر فلفل قرمز لازم است ) و نمك را به آرد سوخاری اضافه میكنند .مزه این غذا به محتویات درون آرد سوخاری آن بستگی دارد .در روش معمولی هم فقط نمك و كمی فلفل سیاه به آرد سوخاری اضافه میشود .
تكه های مرغ را بعد از نیم پز شدن و بعد از اینكه كاملا سرد شدند ، ابتدا در آرد سفید بغلتانید ، بعد به تخم مرغ آغشته كنید و بعد در آرد سوخاری خوب بغلتانید تا تمام سطح مرغ با آرد سوخاری پوشانده شود .
در ظرف نسوزی - كه كمی گود باشد بهتر است – تا دو سوم روغن مخصوص سرخ كردن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا كاملا داغ شود . توجه كنید هرچه روغن بیشتر و داغ تر باشد مقدار جذب روغن كمتر میشود .
میتوانید مرغها را در دستگاه سرخ كن ( روی درجه مناسب سرخ كردن مرغ ) نیز سرخ كنید ولی به درد سر شستن سرخ كن نمیارزد !
تكه های مرغ را درون روغن داغ شده با حرارت زیاد سرخ كنید . اگر حرارت كم باشد رنگ مرغ ها تیره میشود . در ظرف را هم باز بگذارید تا تخم مرغ به كار رفته در مواد ، اصطلاحا كف نكند .
حدودا 6-10 دقیقه زمان لازم است تا مرغ ها با شرایط فوق كاملا سرخ ( سوخاری ) شوند .بعد از سرخ شدن مرغ ها یك حوله كاغذی تمیز را در بشقابی قرار دهید و تكه های مرغ را روی آن بچینید تا روغن اضافه آن گرفته شود . هنگام سرو كمی پودر سیر و اورگانو ( در صورت تمایل ) روی آنها بپاشید .




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :