به دخت

 




وسایل برنزی

- ظرف‌های برنزی دیرتر از سایر ظروف تمیز می‌شوند. برای تمیزی این گونه ظروف مسواک را در آب لیموترش تازه فرو کنید و با دقت و حوصله به همه جای ظرف مخصوصاً فرورفتگی‌ها و زوایای آن بمالید و این کار را چند بار تکرار کنید بعد ظرف را آب کشیده و خشک کنید.
- برای لکه‌زدایی این گونه وسایل یک قاشق سوپ‌خوری الکل را در یک لیتر آب و صابون بریزید و برنز را چند بار با این مایع بشویید و سپس خشک نمایید.

- برای تمیز کردن مبل‌های استیل دو قاشق سوپ‌خوری آمونیاک را در یک لیتر آب مخلوط نموده و با یک برس نرم این محلول را روی برنز مطلاکاری شده بکشید. مخصوصاً قسمت‌های قلمکاری شده باید بیشتر برس زده شود. سپس آن را آب بکشید و با دستمال نرم خشک نمایید.
- برای نظافت اشیای برنزی طلایی آنها را در محلول الکل رقیق شده گرم بگذارید و بعد آبکشی کرده و خشک کنید و برق بیندازید. اشیایی را که گوشه‌دار و پر فرورفتگی هستند با برسی که در محلول الکل رقیق گرم خیس کرده‌اید تمیز کرده و با پنبه خشک کنید.
- برای نظافت اشیای برنزی غیرطلایی، در یک فنجان آب ولرم هشت قطره آمونیاک بریزید و روی این اشیا بمالید. سپس آبکشی کرده و با یک تکه جیر برق بیندازید.
منبع: گنجینه خانه داری، گردآورنده محبوبه نجاتی، نشر خلّاق.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :