به دخت

 




قاب عکس

- قاب عکس وقتی کاملاً به دیوار چسبیده باشد، گرد و خاک از پشت آن عبور نمی‌کند و در نتیجه وقتی می‌خواهید قاب را جابه‌جا کنید دو خط خاکستری زشت و کثیف روی دیوار باقی می‌ماند. برای جلوگیری از ایجاد این دو خط، در پشت و پایین قاب دو پونز فرو کنید به طوری که پونزها تا ته در قاب فرو نروند. حالا وقتی قاب را آویزان می‌کنید بین دیوار و قاب شکاف کوچکی باقی می‌ماند که گرد و خاک از آن عبور کرده و اثری روی دیوار ایجاد نمی‌شود.

- در هنگام پاک کردن قاب برای این که رطوبت دستمال به تابلو نفوذ نکند و به آن صدمه نزند دورتادور تابلو را با نوارهایی از مقوا به عرض 3 تا 4 سانتی‌متر بپوشانید و سپس قاب را تمیز نمایید.
- برای نظافت قاب ابتدا پارچه نرم را در آب ولرم و صابون فرو برید و خوب بچلانید. سپس قاب را پاک نمایید و با پارچه دیگری خشک کنید. آنگاه روغن بَزرَک روی آن بمالید و با پارچه پشمی یا ابریشمی صیقل دهید.
- برای پاک کردن قاب‌های چوبی طلایی یک زرده تخم‌مرغ را خوب با چنگال بزنید. کف حاصله را با پارچه به روی چوب طلایی بکشید و پاک کنید. سپس یک تکه پارچه را با کمی سرکه مرطوب نموده، روی چوب بمالید. بعد آبکشی کرده، بگذارید در هوای آزاد خشک شود.
منبع: گنجینه خانه داری، گردآورنده محبوبه نجاتی، نشر خلّاق.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :