به دخت

 




طرز تهیه راويولی با قارچ و ژامبون

طرز تهیه راويولی با قارچ و ژامبون امروزه می‌توان به جای درست کردن خمیر راویولی و پر کردن شکم آن، به سادگی بسته آماده را از مغازه خرید. راویولی یک غذای ایتالیایی است که می‌گویند اولین بار خانم‌های خانه‌دار ایتالیایی در بندر جنوا آن را تهیه کرده‌اند

مواد لازم (برای سه نفر):
راویولی: یک بسته
قارچ: 300 گرم
خامه: 2 لیوان
پیاز: دو عدد بزرگ
ژامبون دودی: 300 گرم
ریحان تازه: یک قاشق
جعفری خرد شده: یک قاشق
پنیر پارمسان: بسته به سلیقه شخصی
نمک و‌ فلفل سیاه: به اندازه لازم
سرکه یا آبلیمو: اندکی
طرز تهیه راویولی:
در یک قابلمه آب را جوش بیاورید. روغن و اندکی سرکه یا آبلیمو به آن اضافه کنید. حال راویولی‌ها را درون ظرف بریزید و در ظرف را ببندید و بگذارید 10 دقیقه با شعله زیاد راویولی‌ها در آب بجوشند. پس از طی این زمان آنها را آبکش کنید و آب سرد روی آنها بریزید. طرز تهیه سس خامه:
پیازها را به صورت خلالی خرد کنید [آشنایی با خواص پیاز] و با اندکی روغن و کره (برای خوش طعم شدن) روی شعله متوسط گاز بگذارید. دقت کنید که کافی است پیاز کمی داغ شود و بویش دربیاید و اصلاً‌ نباید اجازه دهید که آبش تبخیر شود.سپس ژامبونی را که به شکل نوارهای بلند قطعه قطعه کرده‌اید به آن اضافه کنید و بعد از سه دقیقه قارچ حلقه شده را به آن بیفزایید.
مواد را به آرامی مخلوط کنید و بگذارید یکی دو دقیقه با هم حرارت ببینند. بعد خامه را اضافه کرده و نمک و فلفل سیاه را روی غذا بپاشید.اگر مواد به ظرف سرخ کردن چسبیده باشند خامه به جداشدن آنها کمک می‌کند بنابراین نیازی نیست که حلقه‌های ظریف قارچ را با فشار از ظرف جدا کنید.
اگر از قارچ و پیاز ترد خوشتان نمی‌آید می‌توانید در ظرف را به مدت چهار تا پنج دقیقه بگذارید و حرارت را کم کنید تا این مواد کمی پخته‌تر و نرم‌تر شوند ولی موظب باشید که سس کم آب نشود و نسوزد.بعد از پنج دقیقه موارد سس خامه را کمی خنک کرده و در یک ظرف نشکن به آرامی و احتیاط با بالشتک‌های راویولی مخلوط کنید. ظرف را تا 3 دقیقه دیگر حرارت ملایم بدهید تا راویولی مزه خامه بگیرد. بهتر است برای این کار از فر یا مایکرو استفاده کنید.می‌توانید قبل از آوردن غذا روی آن را با سبزیجات و و دو قاشق غذاخوری پنیز پارمزان بپوشانید. به جای ریحان تازه می‌توانید از برگ‌های تازه نعنا [آشنایی با خواص نعنا] هم استفاده کنید.
نکته‌ها:
پیاز هر چه پرآب و خام‌تر باشد ترکیب خوشمزه‌تری با خامه به‌وجود می‌آورد. خامه نمک بیشتری لازم دارد و وقتی با نمک‌پاش نمک و فلفل را به غذا اضافه کنید بهتر می‌توانید مزه و طعم آن را کنترل کنید. قارچ در روغن جمع و کوچک می‌شود پس ضرورت دارد بین ریختن قارچ و افزودن خامه فاصله زیادی نیفتد.سبزیجات این غذا بیشتر با آب و بخار خودشان جا می‌افتند و کمتر سرخ می‌شوند. بهتر است نگذارید آبشان زیاد تبخیر شود.اگر طرفدار غذاهای تند هستید می‌توانید به جای ژامبون از سالامی استفاده کنید




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :