به دخت

 




خوراک لازانیا روش پخت دوم

خوراک لازانیا روش پخت دوم برای پخت خمیر لازانیا ( مثل ماكارونی ) ، در یك قابلمه بزرگ آب ریخته، می گذاریم تا آب به جوش آید.
نمك و مقداری روغن برای جلوگیری از چسبیدن خمیرها به آب می افزاییم

مواد لازم:
خمیر لازانیای آماده=1 بسته
گوشت چرخ کرده=نیم کیلو
پیاز سرخ شده=3 قاشق سوپخوری
رب گوجه فرنگی=1 قاشق سوپخوری
سس سفید=2 فنجان
پنیر پیتزا=200 گرم
روغن=100 گرم
طرز تهیه:
گوشت چرخ كرده را با پیاز سرخ شده و 2 قاشق سوپخوری روغن تفت می دهیم و می گذاریم با یك لیوان آب بپزد تا به روغن بیفتد . رب گوجه فرنگی را اضافه كرده و نمك و فلفل آن را میزان می كنیم.
از این مایه گوشتی برای انواع غذاهای ماكارونی و لازانیا استفاده می كنیم.
برای پخت خمیر لازانیا ( مثل ماكارونی ) ، در یك قابلمه بزرگ آب ریخته، می گذاریم تا آب به جوش آید. نمك و مقداری روغن برای جلوگیری از چسبیدن خمیرها به آب می افزاییم.
بعد از آن خمیرها را در آب در حال جوش ریخته و بعد از چند جوش و نرم شدن خمیر آن را در یك آبكش ریخته و بلافاصله روی آن آب سرد می ریزیم تا خمیرها به هم نچسبند.
سپس به آرامی خمیرها را بر داشته و روی یك پارچه تمیز می گذاریم تا آب آن مقداری گرفته شود . توجه كنید كه موقع برداشتن از آبكش، خمیرها پاره نشوند. حالا خمیر لازانیا آماده است تا مواد گوشتی را روی آن قرار دهیم. در ظرف تفلون یا پیركس مناسب، 2 قاشق سوپخوری روغن آبكرده و یك ردیف خمیر لازانیا قرار می دهیم و یك ردیف پنیر رنده شده و مقداری از مایه گوشتی و سس سفید را روی آن می ریزیم. سپس روی آن یك ردیف دیگر خمیر لازانیا و سس سفید ومایه گوشتی و پنیر رنده شده ریخته و به همین صورت ادامه می دهیم. ظرف را روی پنجره بالای فر قرار می دهیم تا با حرارت 350 درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت بماند و پنیر روی آن كمی برشته شود. خمیر لازانیای آماده را می توانید از سوپرها نیز تهیه كنید.
طرز تهیه سس سفید برای لازانیا:
مواد لازم:
کره=50 گرم
آرد سفید=2 قاشق سوپخوری
شیر=2 فنجان
نمک و فلفل=بمقدار دلخواه
طرز تهیه سس لازانیا :
كره را آب كرده و آرد را با آن كمی تفت می دهیم.
شیر را به تدریج اضافه می كنیم تا سس صاف و یكنواخت و غلیظ شود. سپس نمك و فلفل را اضافه می كنیم. حالا سس آماده مصرف است.
طرز تهیه:
كره را آب كرده و آرد را با آن كمی تفت می دهیم. شیر را به تدریج اضافه می كنیم تا سس صاف و یكنواخت و غلیظ شود. سپس نمك و فلفل را اضافه می كنیم. حالا سس آماده مصرف است.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :