به دخت

 




کوکو سبزی

کوکو سبزی کوکو سبزی یکی از غذاهایی است که سرشار از ویتامین بوده و به دلیل سریع آماده شدن و استفاده از آن بصورت سرد و همچنین پخت نسبتا آسان با آسیاب سبزی خردکن محبوب بسیاری از خانواده ها می باشد ، استفاده از سبزیجات و گنجاندن غذاهایی که در آنها از گوشت کمتر استفاده می شود می تواند موجب سلامت بشتر شما گردد .

روش پخت کوکو سبزی :
مواد لازم برای 4 نفر
سبزی كوكو ( تره ، جعفری ، شوید ، گشنیز و کمی شنبلیله ) 500 گرم
تخم مرغ ( سفیده و زرده با هم ) 2 عدد
- نمك و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
بیكینگ پودر نصف قاشق چایخوری
شیر یك قاشق غذا خوری
زرشك و مغز گردو (درصورت تمایل ) روی هم نصف فنجان کوچک
برگ كاهو 1 عدد در صورت تمایل برای طعم بهتر
سیر 2 پر
روغن مخصوص سرخ کردن به میزان لازم
سبزی کوکو (تره، جعفری، شوید، گشنیز و کمی شنبلیله یا ترخون،سس روی هم نیم کیلو) را بعد از شستن كنار بگذارید تا كاملا خشك شود و بعد به همراه برگ کاهو و سیر داخل آسیاب سبزی خردکن ریخته و آنرا ریز و یكدست خرد كنید سبزی کوکو می بایست از سبزی پلویی ریزتر خرد شود بعد در دو قاشق روغن خوب سرخ كنید ، توجه داشته باشید که سبزی شما در این مرحله باید خوب سرخ شود ، وگرنه در هنگام پخت نهایی در تاوه روی کوکوسبزی شما سیاه شده در صورتیکه مغز آن خام می باشد .
وقتی سبزی كاملا سرد شد در یک پیاله کوچک تخم مرغ ها را یکی یکی شکسته و پس از اطمینان از سالم بودن آنها ظرف مناسبی تهیه کرده و سبزی و تخم مرغها را در آن خوب مخلوط نمایید تا خوب پف نماید بعد نمك ، فلفل ،زرد چوبه و بیكینگ پودر را به مواد اضافه نمایید . در صورت تمایل از نصف فنجان مخلوط زرشك و مغز گردو هم داخل مواد استفاده كنید . و در آخر یك قاشق غذا خوری شیر را به مواد اضافه كنید و خوب هم بزنید تا مواد یك دست شوند
سپس روغن مخصوص سرخ کردنی را در تابه بریزید و بگذارید کاملاً داغ شود، در غیر این صورت کوکو به تابه می چسبد و موقع برگرداندن خرد می شود . بعد مواد را آهسته داخل تابه بریزید و كف تابه پخش كنید و با پشت قاشق آنرا صاف نموده و درب تابه را بگذارید تا کوکو مغز پخت شود . حرارت را ابتدا كمی زیاد كنید تا مواد خودشان را بگیرند و بعد زیر تابه را كم كنید تا یك روی مواد كاملا برشته شود ( حدود 15 دقیقه )
وقتی یك روی مواد كاملا برشته شد آنرا به شکل دلخواه برش داده کوكو را برگردانید طوری كه خرد نشود . و دوباره حرارت را كمی زیاد كنید تا مواد خودشان را بگیرند و بعد اجازه دهید تا با حرارت ملایم روی دیگر كوكو هم برشته شود میتوانید كوكو سبزی را در فر هم آماده كنید . در این صورت فر را از قبل با 350 درجه فارنهایت گرم كنید و كوكو را به مدت 40 دقیقه داخل آن قرار دهید تا كاملا برشته شود . چند نکته در پخت کوکو سبزی
برای خوشمزه تر شدن كوكو سبزی ، از گردوی خرد شده و زرشك استفاده كنید؛ كوكوی شما بسیارخوشمزه می شود. روغن‌ كوكو تا داغ‌ نشده‌ است‌ مایه‌ را در آن‌نریزید كه‌ به‌ ته‌ ظرف‌ چسبیده‌ و در زمان‌ پشت‌ و روكردن‌ خرد می‌شود.
سرخ كردن سبزی این كوكو بسیار مهم است .
چون قرار نیست كوكوی شما پخته شود . در نتیجه اگر سبزی را خوب سرخ نكرده باشید دو روی كوكو سرخ میشود ولی داخل مواد خام میماند .
استفاده از بیكینگ پودر باعث میشود مواد كوكو هنگام سرخ شدن كمی یكدست تر در آمده و به حجم كوكو كمك میكند .استفاده از یک قاشق غذاخوری شیر در كوكو باعث میشود مواد انسجام بیشتری داشته باشند و اصطلاحا وا نرود .




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :